niedziela, 7 kwietnia 2013

Krótka historia makijażu (1840 -1970)





Tytuł może być nieco mylący, bo nie dotyczy historii makijażu w całości, a jedynie drobnego wycinka czasu – od epoki wiktoriańskiej do lat 70 XX wieku. Trafiłam na bardzo interesujący filmik na YT przygotowany przez jedną z moich ulubionych Make-up guru – Lise Eldridge, która spotkała historyczkę, miłośniczkę vintage - Madeleine Marsh i wybrała się do niej z wizytą. Z kamerą. Panie omawiają poszczególne lata i i oglądają kosmetyki vintage.

Jestem zachwycona i bardzo żałuję, że teraz zdobycie takich śliczności jest prawie niemożliwe.  
Ironią losu jest, że płacimy więcej za kosmetyki, które (w większości) nie wyglądają tak pięknie. 

Dla mnie filmik był wizualnym uzupełnieniem tego co wyczytałam z biografii Heleny Rubinstein. Książka bowiem, nie tylko jest zapisem życia tej wielkiej małej damy – ale jest również świetnym źródłem informacji o przemianach społecznych i politycznych, które miały wpływ na światopogląd odbijający się w twarzach wymalowanych kobiet.

Polecam zarówno książkę...



...jak i filmiki na YT:

Część 1
Czasy wiktoriańskie – lata 30 XX wieku


Część 2
Lata 40 – lata 70 XX wieku

 Mam nadzieję, że się wam podobało :) 

Miłego dnia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz